Denne posten er den første posten i en serie av tips til hvordan du kan sørge for å holde treningslysten til stede hele året igjennom! 
Lyst er den energiske følelsen som som sprer seg i kroppen og gjør deg fremoverlent, nyskjerrig og grenseløs. Dette er treningslyst.no sine beste tips til deg som ønsker å holde den lystbetonte treningsmotivasjonen på topp

1.

Begynn på en tirsdag. Eller en hvilken som helst annen dag som ikke er mandag. Hvorfor tenker du? Mandager er den dagen i uken hvor vi får flest oppgaver kastet over oss som vi ikke hadde planlagt. Mandag er ofte den store brannslukkingsdagen. Sjansen for at en eller annen energisuger kommer i veien for deg er størst akkurat denne dagen. Du trenger den energien når du ligger der i treningsrus og fulltidsvetter i en lykkepøl av aktivitetshormoner, melkerullsyre og hjemmebrent energidrikk.

2.

Sørg for å bruke hodet ditt til å i forkant av treningsøkten hente frem til følelsen du pleier å få i etterkant av en treningsøkt. Du vet den deilige følelsen når du tar den siste knebøyen på vei ned i sofaen, nydusjet og innsmurt, klar for å nyte de to siste smågodtbitene som ligger igjen etter helgens besøk fra Nidar. Du har trent, du er lykkelig, du slapper av. Den følelsen

3.

Finn former å bevege deg på som passer deg og hold deg til disse. Det er rimelig stor sjans for at du har lest diverse råd om hvordan du egentlig bør trene. «Tren som en toppidrettsutøver», «Hvordan løpe opp mamma-monsterbakken som Northug?» og «Slå deg gjennom familiehverdagen med teknikker fra Brækhus..» Du er ingen toppidrettsutøver. Heldigvis. Det trenger du ikke være heller for å ha en fabelaktig god helse. Sørg for at aktivitetene du velger er lystbetont og gjør at du trasker ut av treningsøkten med et smil og gladsvette i panna. Da kommer du til å ha lyst til å gjøre det igjen. Den beste treningen er den det ble noe av.

4.

Lag deg en skikkelig motiverende spilleliste med treningsmusikk som henter frem godfølelsen. Inkluder den låta som du husker fra best fra russetiden, den melodien som spilte på høyttaleren når du fikk ditt beste tungekyss og den sangteksten som løfta deg gjennom gjørma en gang i et annet årtusen. Musikk-minnene vil ta la tankene i hodet ditt legge ut på en skikkelig motiverende langtur og plutselig har du løpt deg igjennom den tøffeste delen av løypa, eller løftet den ekstra repetisjonen som gjorde deg litt sterkere enn forrige gang. Krydre disse låtene med både nye og gamle drivende beats, og du har mikset deg selv en motiverende musikk-cocktail.

5.

Skaff deg en treningskompis. La oss være ærlige. Det er lett å droppe en avtale med seg selv og litt kjipere å droppe en avtale med en annen. En treningskompis sørger for at du kommer deg ut i helsebringende aktivitet, trykker lett på konkurranseinstinkts-knappen som gjør at du tar i litt ekstra og gir smilemusklene et ansiktsløft når du trenger det. Dessuten er det en unik mulighet til å slå to fluer i en tidsklemmesmekk. Du får pleiet både hjertet og vennskapet.